4 הרגלים יומיומיים שלפי מדעי המוח, משמחים אותך באמת

Noah Levi

הרגלים קטנים שיכולים להפוך את חייך לאושר מוחלט

בתוך ההמולה של חיי היומיום, אנחנו כל הזמן מחפשים את התחושה הזו של אושר שלפעמים נראה כל כך חמקמק. אולם, ה מדעי המוח להציע לנו מפתחות יקרי ערך להשגת שביעות רצון מתמשכת. מאמר זה מדגיש ארבעה הרגלים יומיומיים המגובים במחקר מדעי שיכולים להוביל לחיים מאושרים יותר. אז, התכונן להעשיר את השגרה שלך עם שיטות פשוטות ולשנות את הרווחה שלך.

אושר, עניין של המוח

לפני שצולל לתוך שיטות מועילות אלה, חיוני לעשות זאת להבין איך האושר מתבטא במוח שלנו. מדעני מוח אומרים לנו שאזורים מסוימים במוח כמו הקורטקס הפרה-מצחתי או המערכת הלימבית ממלאים תפקיד משמעותי בתחושות ההנאה והסיפוק שלנו. נוירוטרנסמיטורים כגון סרוטונין ודופמין הם גם חיוניים. השורה התחתונה היא שהפעולות היומיומיות שלנו יכולות להשפיע על האיזון הכימי הזה, ולהוביל אותנו לסיפוק אישי גדול יותר.

1. הכרת תודה, יותר מסתם נימוס

ההרגל הראשון להשתלב בחיינו הוא התרגול של הכרת תודה. אמירת תודה היא הרבה מעבר להיות מנומס; זהו זרז רב עוצמה לרווחה. מחקרים מראים שניהול יומן הכרת תודה או פשוט לחשוב באופן קבוע על הדברים שאנו אסירי תודה עליהם יכולים להגביר את רמת האושר הכללית שלנו. הפעולה הפשוטה הזו מחזקת את מערכות היחסים שלנו, משפרת את בריאותנו הנפשית, ואף יכולה להגדיל את אורך החיים שלנו. אז למה לא להתחיל או לסיים כל יום ברשימה של שלושה דברים שהביאו לך שמחה?

2. פעילות גופנית, מניע לרווחה

פעילות גופנית מתבררת כמקור אמיתי אושר. זה לא רק מועיל לבריאות הגופנית, אלא שהוא גם תרופה מצוינת למתח וחרדה. כאשר אנו מתעמלים, המוח משחרר אנדורפינים, הידועים בתור הורמוני השמחה. בין אם זו הליכה מהירה, סשן יוגה או ריקוד פרוע, המטרה היא לזוז. הדבר החשוב הוא למצוא פעילות שאתה נהנה ממנה ולעשות אותה קבועה כמו הקפה של הבוקר.

3. מדיטציה, הפסקה לנפש

מדיטציה היא כבר לא רק תרגול אבותי; כעת היא נתמכת על ידי המדע כשיטה לשיפור בריאות נפשית. זה עוזר להפחית מתח ולהגביר את הריכוז. מיינדפולנס, הכוללת נוכחות מלאה ברגע, יכולה לשנות את הנטייה הרגשית שלנו. על ידי הקדשת זמן למדיטציה, אפילו רק כמה דקות ביום, אנו יכולים ליצור מרחב של רוגע במוחנו, לתרום למצב רוח חיובי יותר ולניהול טוב יותר של רגשות.

4. שינה, מרכיב חיוני לאושר

אל תשכח השינה, המתקן החיוני הזה. שינה באיכות טובה מקדמת את תיקון תאי המוח ומגבשת את הזיכרון שלנו. חוסר שינה, לעומת זאת, קשור לסיכון מוגבר להפרעות במצב הרוח. מומחים ממליצים על בין 7 ל-9 שעות שינה בלילה למבוגרים. על ידי הקפדה על טקסים מרגיעים לפני השינה, הימנעות ממסכים בהירים והבטחה שחדר השינה שלנו הוא מקלט של שלווה, אנו נותנים לעצמנו את הסיכוי הטוב ביותר להתעורר רעננים ומאושרים.

הקדישו זמן ל לטפח את ארבעת ההרגלים הללו אולי נראה פשוט, אבל היתרונות הם עצומים. על ידי שילוב של הכרת תודה, פעילות גופנית, מדיטציה ושינה טובה בחיי היומיום שלנו, אנחנו יכולים לא רק לשפר את מצב הרווחה הנוכחי שלנו אלא גם לבנות בסיס איתן לאושר מתמשך. תרגולים אלו מזינים את המוח שלנו, מחזקים את בריאותנו הנפשית ומגבירים את ההנאה שלנו מהחיים. מוכנים לאמץ חיי יום יום שמחים יותר?

ברוך הבא » Blog » 4 הרגלים יומיומיים שלפי מדעי המוח, משמחים אותך באמת