מה גורם לנו לשוטט במהלך שיחת טלפון?

Noah Levi

איך השיחות הטלפוניות שלנו משפיעות על חיינו ומה גורם לנו להתקרב יותר לטלפון במהלך שיחת טלפון?

בוודאי שמתם לב: במשך זמן רב שיחת טלפוןלעיתים קרובות יש לנו את הדחף הבלתי ניתן לדחיה לקום ו לשוטט ללא מטרה נראית לעין. הריקוד המאולתר הזה אינו עונה לצורך פשוט בשינוי נוף. זה למעשה חושף את המעמקים המרתקים של המוח שלנו ואת הרפלקסים הקוגניטיביים שלנו. בשורות הבאות, נחקור את הסיבות המפתיעות שדוחפות אותנו ללכת כשאנחנו בטלפון, את ההשפעה החיובית של המחווה הזו על שלנו יְצִירָתִיוּתהזיכרון שלנו והיכולת שלנו לנהל את לחץ ורגשי, כמו גם התובנות החשובות ש פסיכולוגיה חברתית יש להציע לנו על התנהגות זו. די לדבר על להישאר סטטי, הגיע הזמן להבין מה מניע את הרגליים שלנו!

גילוי הרפלקס הנייד

אתה באמצע שיחה ופתאום אתה מוצא את עצמך נודד מחדר אחד למשנהו בלי שום מטרה ספציפית. זֶה רֶפלֶקס לקום ולהסתובב בזמן שאנחנו מדברים בטלפון זה יותר מהרגל: זו תגובה אינסטינקטיבית מהגוף שלנו. כאשר אנו עוסקים בתקשורת מילולית ללא נוכחות בן שיחנו, המוח שלנו מבקש לפצות בפעילות גופנית. זה קצת כאילו הגוף שלנו מנסה "להגיע" לאדם בצד השני של הקו באמצעות תנועה.

המעיינות הקוגניטיביים מאחורי צעדינו

מספר הסברים קוגניטיביים עוזרים לנו להבין את התופעה הזו. ראשית, העובדה של קום פועל כמו מתג עבור המוח שלנו, מסית מצב שלהתעוררות מוחית חריפה יותר. ואז, הליכה מאפשרת לנו לנהל עומס רגשי : תנועה פיזית יכולה לעזור לשחרר את המתח שנצבר במהלך חילופי דברים אינטנסיביים. סוף – סוף, ה מִימִיקָה ממלא תפקיד עדין. גם בלי לראות אותם, אנחנו נוטים "לחקות" את בן שיחו. אם אנו קולטים שהם זזים – בין אם דרך הווריאציה של הקול שלהם או דרך הדמיון שלנו – אנו מתבקשים לזוז גם כן.

המדע מאחורי התנועה

היתרונות של לָלֶכֶת על בריאות הנפש שלנו נרחבים ומתועדים היטב. הליכה מעוררת תהליכים קוגניטיביים ומקדמת יְצִירָתִיוּת. אפילו פעילות גופנית צנועה יוזמת מפל של תגובות כימיות מועילות בגופנו. מוֹחַ, להגביר את מצב הרוח שלנו ואת היכולת שלנו לפתור בעיות מורכבות. זה לא רק עניין של רווחה חולפת, זה שינוי אמיתי ביכולת של המוח שלנו לעבוד ביעילות.

היתרונות המתמשכים של הליכה על המוח

לסדירות בהליכה יש השפעות מדידות על מבני מוח כגוןסוסון ים, חיוני לזיכרון ולתשומת לב שלנו. מחקרים מראים שאלו שהולכים באופן קבוע נוטים להיות עם היפוקמפוס מפותח יותר, מה שמתורגם ליכולת הסתגלות טובה יותר כאשר הם מתמודדים עם הרציונליות הבלתי צפויה והמוגברת בזמן מצבי לחץ. לפיכך, הליכה יכולה להפוך לסוג של מדיטציה נעה, המחזקת את החוסן הקוגניטיבי שלנו בטווח הארוך.

נהל את הרגשות שלך כדי לתקשר טוב יותר

שיחת טלפון יכולה לפעמים ליצור א לחץ ו עומס רגשי לא זניח. על ידי שילוב מעט תנועה, אנו יוצרים פורקן לרגשות אלו, ומאפשרים לנו לשמור על דיבור קוהרנטי ומורכב יותר. היכולת לנהל את העומס הרגשי הזה חיונית, לא רק לאיכות האינטראקציות הנוכחיות שלנו, אלא גם לרווחה הפסיכולוגית ארוכת הטווח שלנו, שעלולה להיפגע אם רגשות שליליים מצטברים ללא הפסקה.

ישיבה או עמידה: הבחירה המושכלת

חשוב להדגיש כי לא חובה ללכת ברגל לכל קריאה. לפעמים, תישאר ישב עשוי להתאים יותר, במיוחד אם אתה מרגיש רגוע וממוקד בעמדה זו. העיקר להקשיב לגוף שלך ולתגובות הרגשיות שלו. אם השיחה רגועה והמצב לא מעורר תחושת לחץ, ייתכן שהשארת הישיבה תספיק לנהל את המרכזייה.

המחקר מאיר אותנו

ההליכה שלנו אל לב הסיבות שדוחפות אותנו ללכת תוך כדי קריאה לא תהיה שלמה ללא התרומה של מחקר מדעי. עבודה שבוצעה על ידי חוקרים ב פסיכולוגיה חברתית לתמוך בתצפיות שלנו בנתונים אמפיריים, ולספק לנו הבנה ניואנסית יותר של התנהגות זו. למי שמחפש להעמיק את הידע שלהם, הפודקאסט "למות פחות טיפש" מציע פורמט נגיש כדי לחקור עוד יותר את המנגנונים האלה שמפעילים את הרגליים שלנו במהלך שיחת טלפון.

בין אם זה רפלקס לא מודע או בחירה עמדה מכוונת, הליכה בזמן שאנחנו מדברים בטלפון קשורה באופן מהותי לתפקוד המוח שלנו ולצורך שלנו לאזן בין הרגשי והרציונלי. זהו ריקוד מורכב בין הגוף שלנו לנפש שלנו, פס-דה-דוקס שמנקד את האינטראקציות היומיומיות ביותר שלנו. בפעם הבאה שאתם מרימים טלפון ומוצאים את עצמכם צועדים מהמטבח לסלון, זכרו: זהו הטבע האנושי בתנועה, וזה נורמלי לחלוטין.

ברוך הבא » Blog » מה גורם לנו לשוטט במהלך שיחת טלפון?