לסיכום
- 🎮 מחקר שנערך לאחרונה מראה זאת לשחק משחקי וידאו יכול להגדיל את מנת משכל של ילדים.
- 📈 ילדים שמשחקים יותר מהממוצע רואים את שלהם מנת המשכל עולה ב-2.5 נקודות.
- 🔍 מחקר מעמיד בסימן שאלה את השקפה שלילית משחקי וידאו הנוגעים להתפתחות אינטלקטואלית.
- 🧠 המוֹדִיעִין נתפס כ דִינָמִיהמחייב מחקרים נוספים על גורמים סביבתיים.
מחקר שפורסם לאחרונה ב דוחות מדעיים חושף השפעה מפתיעה של משחקי וידאו על מְנַת הַמִשׂכָּל יְלָדִים. בניגוד לתפיסה השלילית הקשורה לעתים קרובות למסכים, מחקר זה מדגים עלייה ב 2.5 נקודות IQ בקרב צעירים שמשחקים יותר מהממוצע. על ידי שילוב גורמים כגון גֵנֵטִי וההקשר סוציואקונומיהתוצאות מדגישות את החשיבות של הגדרה מחדש של זמן מסך והקשר שלו עם התפתחות קוגניטיבית.
משחק משחקי וידאו מעלה את מנת המשכל של ילדים על פי מחקר אחרון
מחקר שנערך לאחרונה מצא שלמשחק משחקי וידאו עשוי להיות השפעות מועילות על מנת האינטליגנציה (IQ) של ילדים. בניגוד לתפיסה השלילית הכללית שיש לנו על משחקי וידאו, שלעתים קרובות זוכים לביקורת על השפעתם המזיקה על התפתחותם של צעירים, מחקר זה מספק נרטיב נגד מַקסִים. ואכן, התוצאות מראות שמשחקים אלה יכולים לתרום לשיפור בביצועים קוגניטיביים, מה שמצביע על כך שהקשר בין בידור דיגיטלי והתפתחות אינטלקטואלית ראוי להערכה מחדש.
עלייה של 2.5 נקודות IQ נצפתה בילדים שמשחקים יותר מהממוצע
תוצאות המחקר מצביעות על עלייה של 2.5 נקודות IQ בילדים שמבלים יותר זמן במשחקי וידאו בהשוואה לחבריהם שמשחקים פחות. גילוי זה מעלה שאלות לגבי הדרכים שבהן משחקי וידאו משפיעים לטובה על היכולות הקוגניטיביות, ומעמידים בספק רעיונות מוקדמים לגבי ההשפעות של המסך על צעירים. המחקר מוכיח בכך שחיוני לא להכליל השפעות שליליות מבלי לקחת בחשבון השפעות חיוביות פוטנציאליות.
המחקר לקח בחשבון גנטיקה והקשר סוציו-אקונומי
כדי להבטיח את מהימנות התוצאות, המחקר לקח בחשבון בקפידה גורמים שונים, לרבות הגנטיקה והרקע הסוציו-אקונומי של הילדים המעורבים. זה איפשר לחוקרים לקבוע שהעלייה שנצפתה ביכולות הקוגניטיביות לא הייתה רק תוצאה של מקרה, אלא תוצאה של אינטראקציה מורכבת בין משחקי וידאו ודמוגרפיה ספציפית של שחקנים. שיקולים כאלה חיוניים להבנה מעמיקה של האלמנטים המשפיעים על מנת המשכל.
מסכים: לצפייה בטלוויזיה ולשימוש ברשתות חברתיות אין השפעה משמעותית
היבט מעניין נוסף של המחקר טמון בהתבוננות שלצורות אחרות של חשיפה למסכים, כמו צפייה בטלוויזיה או שימוש ברשתות חברתיות, לא נראה שיש השפעה משמעותית על היכולות הקוגניטיביות של ילדים. זה מצביע על כך שלא כל זמן המסך שווה ושמשחקי וידאו, כפעילות אינטראקטיבית, יכולים לספק יתרונות קוגניטיביים שצורות אחרות של פנאי דיגיטלי לא יכולות להשיג.
חשיבות המחקר להגדרת זמן מסך מתאים לצעירים
ממצאים אלו חשובים במיוחד מכיוון שהורים, מחנכים ומדיניות ציבורית פועלים לקביעת קווים מנחים לזמן מסך מתאים לצעירים. המחקר מדגיש שזמן מסך, כאשר הוא מושקע באינטראקציה באמצעות משחקי וידאו, עשוי לא לפגוע ביכולות הקוגניטיביות, אלא לתרום להתפתחותן. המחקר מזמין אותנו אפוא לשקול א שִׁעֲרוּך המלצות עדכניות לגבי שימוש במסך ילדים.
התוצאות מצביעות על כך שזמן המסך אינו פוגע ביכולות הקוגניטיביות של ילדים
ממצאי המחקר נוטים להוכיח שזמן מסך, שנלקח בהקשר מתאים כמו משחקי וידאו, אינו פוגע בכישורים הקוגניטיביים של ילדים, אך יכול אף לקדם את התפתחות אינטלקטואלית. זה מסמן נקודת מפנה בדיונים סביב ההשפעה של טכנולוגיות דיגיטליות על צעירים וסולל את הדרך לחזון ניואנסי יותר, שיכול להשפיע לטובה על סיכויי החינוך.
אינטליגנציה נתפסת כדינמית, לא סטטית
מושג מפתח שבורח במחקר זה הוא זה של אינטליגנציה. במקום להסתכל כאיכות סטטית, אינטליגנציה נתפסת כדינמית, מתפתחת ומתפתחת בתגובה לגירויים שונים, כולל משחקי וידאו. ראייה רחבה יותר זו של אינטליגנציה מדגישה את החשיבות של סביבה, פעילויות ואינטראקציות חברתיות בעיצוב היכולות הקוגניטיביות של ילדים.
זקוק למחקרים נוספים כדי לחקור גורמים סביבתיים אחרים והשפעתם על ההתפתחות הקוגניטיבית
עם זאת, כפי שמציינים החוקרים, נותר צורך דחוף במחקרים מתמשכים כדי לחקור גורמים סביבתיים אחרים שיכולים להשפיע על ההתפתחות הקוגניטיבית. מחקר ראשוני זה פותח אפיקים משמעותיים לשיקוף, בעוד מחקרים מעמיקים יותר יהיו נחוצים כדי להבין את כל המנגנונים הפועלים תוצאות המחקר הזה פורסמו בכתב העת "דוחות מדעיים"כבר מעורר עניין גובר באקדמיה ומחוצה לה.