הרזיה ופינוק: האם השקדים הם באמת בעלי בריתנו לירידה במשקל?

Noah Levi

האמת על השקדים והרזיה: האם הם רק מיתוג או בעלי בריתנו להרזיית גוף יעילה? גלו את העובדות והשקדו בפינוק!

שקדים נחשבו מזמן לבחירת חטיף מצוינת עבור אנשים המעוניינים לשמור על משקל תקין או אפילו לרדת במשקל. אבל האם זה באמת המצב? בואו נגלה יחד אם השקדים הם באמת בעלי ברית להרזיה, וכיצד ניתן לשלב אותם בתזונה שלנו כדי להפיק תועלת מהיתרונות שלהם.

מה אומר המדע על שקדים וירידה במשקל

מספר מחקרים מדעיים בדקו את השפעת השקדים על ניהול משקל. ומסיבה טובה, הפירות היבשים הקטנים האלה עשירים בחומרים מזינים, כולל סיבים, חלבונים, שומנים בריאים ונוגדי חמצון. כל כך הרבה אלמנטים מועילים לבריאות שלנו ולדמות שלנו.

ההשפעה המשביעה של השקדים

לשקדים יש השפעה משביעה שאין להכחישה הודות לתכולת הסיבים והחלבון. למעשה, שני אבות המזון הללו עוזרים להאט את העיכול, ומבטיחים תחושת שובע מתמשכת יותר בהשוואה למזונות דלים בסיבים וחלבון. לפיכך, יכול להיות שצריכת שקדים באופן קבוע מאפשרת לנו להפחית בהדרגה את המנות שאנו צורכים במהלך הארוחות שלנו, מבלי להרגיש רעב בין הארוחות.

צריכת אנרגיה מבוקרת

צריכת שקדים במתינות יכולה לעזור לנו לשלוט בצריכת האנרגיה היומית שלנו. ואכן, שקדים הם מקור אנרגיה בריא יותר מאשר חטיפים מתוקים או מלוחים רבים אחרים, שלעתים קרובות עשירים בקלוריות ריקות ודלים בחומרים מזינים. חשוב להדגיש שבגלל תכולת הקלוריות הגבוהה שלהם (בסביבות 160 קלוריות ל-30 גרם), אין להשתמש בהם יתר על המידה. מנה סטנדרטית של 30 גרם, או בערך 20 עד 25 שקדים, מייצגת פשרה טובה כדי ליהנות מהיתרונות שלהם מבלי לחרוג ממכסת הקלוריות שלנו.

יתרונות בריאותיים נוספים של שקדים

בנוסף להיחשב כבעל ברית פוטנציאלי להרזיה, לשקדים יש יתרונות רבים לבריאותנו הכללית. להלן כמה מהיתרונות העיקריים הנובעים מצריכה קבועה של הפירות היבשים הקטנים הללו:

  1. לב בריא יותר: הודות לחומצות השומן הבלתי רוויות שהם מכילים (אומגה 9 ואומגה 6 למשל), לשקדים יש השפעות מועילות על בריאות הלב וכלי הדם שלנו. למעשה, הם מסייעים להורדת רמת הכולסטרול הרע (LDL) תוך כדי קידום העלייה של הכולסטרול הטוב (HDL).
  2. עיכול אופטימלי: הסיבים הקיימים בשקדים עוזרים לווסת את מעבר המעיים שלנו, ובכך מונעים עצירות ואי נוחות הקשורות בעיכול. בנוסף, הם מקדמים איזון טוב של פלורת המעיים שלנו.
  3. עצמות חזקות: שקדים הם מקור מצוין למינרלים החיוניים לבריאות העצמות שלנו, כמו סידן, מגנזיום, זרחן ואשלגן. אלמנטים אלו תורמים לשמירה על עצמות חזקות ובריאות.

איך לשלב שקדים בתזונה היומית שלנו?

כדי להפיק תועלת מלאה מהיתרונות של השקדים לירידה במשקל שלנו ולבריאותנו, עלינו לוודא שנכלול אותם בצורה מגוונת ומאוזנת בתזונה שלנו. הנה כמה רעיונות פשוטים וטעימים לאכילת שקדים כל יום:

  • ארוחת בוקר : שלבו חופן שקדים מרוסקים בקערת יוגורט טבעי או גבינת קוטג', בליווי פירות טריים.
  • בתור חטיף: העדיפו מנה סבירה של שקדים טבעיים ולא חבילת צ'יפס או חפיסת שוקולד מתוקה מדי ומלאה בקלוריות ריקות.
  • במנות העיקריות שלנו: הוסף כמה שקדים קלויים קלויים לסלטים שלנו כדי להוסיף קראנץ', או צור מתכונים מבוססי שקדים, כגון המבורגרים צמחוניים עם שקדים ועדשים אלמוגים.
  • לקינוח : למגע של מתיקות ללא קומפלקסים, בחרו במתכונים המשתמשים באבקת שקדים, כמו פיננסיירים טעימים. אפשר לפזר שקדים קצוצים גם על עוגת יוגורט או סלט פירות.

לכן, אם צורכים אותם במתינות ומשולבים בצורה חכמה בתזונה מאוזנת, שקדים יכולים למעשה להיות בעלי ברית שלנו בירידה במשקל. בנוסף, הם מציעים יתרונות רבים נוספים לבריאות ולרווחה הכללית שלנו. אז למה לא לאמץ אותם עכשיו?

ברוך הבא » Blog » הרזיה ופינוק: האם השקדים הם באמת בעלי בריתנו לירידה במשקל?