איך להיפטר מגזים באופן טבעי לבטן קלה יותר?

Noah Levi

שיטות טבעיות להפסקת גזים ושיפור תחושת הנוחות בבטן שלך

כולנו חווינו בעיות גזים במעיים שעלולות לגרום לאי נוחות ולעיתים אף לכאב. אל דאגה, יש פתרונות פשוטים וטבעיים להיפרד מהם ולהחזיר בטן קלה! במאמר זה נציג בפניכם מספר טיפים להפחתת אי הנוחות הללו.

כוחם של צמחים להפחית גזים ונפיחות

הטבע הוא בית מרקחת נפלא בפני עצמו, וחלק מצמחיו יעילים במיוחד בהפחתת גזים ונפיחות. הנה כמה מהם:

  • שׁוּמָר : צמח זה זכה להערכה מאז ימי קדם בשל פעולתו הקרמינטיבית להפחתת ייצור הגז והקלה על עוויתות עיכול.
  • אניס ירוק : בדיוק כמו שומר, לאניס ירוק יש תכונות קרמינטיביות המסייעות בסילוק גזים במעיים ומעודדים עיכול קל יותר.
  • קִימֶל : הידוע גם בשם כמון אחו, קימל מסייע בהוצאת גזים ומונע היווצרותם הודות לפעולות האנטי-עוויתיות והקרמינטיביות שלו.
  • כמון : זה מקדם עיכול ומפחית נפיחות והפרעות קיבה אחרות הקשורות לייצור גזים.
  • מַלאָכִי : צמח זה בעל תכונות עיכול ונוגדי עוויתות עוזר להילחם בבעיות גזים ונפיחות.

תרופות טבעיות לבטן קלה

בנוסף לצמחים, קיימים פתרונות נוספים להילחם בתחושות של אי נוחות הקשורות ליותר מדי גז. ביניהם :

  • פחם ירקות : זהו חומר ספיגה טבעי המשמש במשך זמן רב מאוד בשל תכונותיו המנקות רעלים. הוא עוזר לספוח גזים הנמצאים במערכת העיכול ובכך להפחית נפיחות ונפיחות.
  • אבקת סודה לשתייה : תרופה טבעית נוספת הקיימת לעתים קרובות בבתים שלנו, אשר על ידי נטרול חומצות קיבה, מסייעת להפחית את היווצרות הגזים האחראים לכאבי בטן.

תפקיד המפתח של פרוביוטיקה באיזון פלורת המעיים

עיכול טוב דורש איזון טוב בין החיידקים הנמצאים בקיבה שלנו ובמעיים. זו הסיבה שצריכה קבועה של יוגורט המכיל פרוביוטיקה יכולה לעזור למנוע ולהפחית גזים לא נעימים.

רגע נעים עם תה צמחים מרגיע או תה

משקאות חמים מסוימים מועילים גם להרגעת כאבי בטן ולהקלה על גזים. נוכל לציין במיוחד תה צמחים העשוי משורש ג'נטיאן או תה וחליטות המכילים צמחים קרמינטיביים כגון שומר, אניס ירוק או אפילו מליסה לימון.

כמה פעולות פשוטות לאמץ כדי להפחית נפיחות

קח את הזמן שלך לאכול וללעוס היטב

חיוני להקדיש זמן במהלך הארוחות על מנת להקל על העיכול ולהימנע מהצטברות גזים בקיבה. לעיסת כל פה היטב גם עוזרת להגביל את הסיכון לנפיחות ולכאבי בטן.

הימנע ממזונות מסוימים הידועים כגורמים לגזים

מזונות מסוימים נוטים יותר לגרום לגזים במעיים. לכן, מומלץ להימנע, או לפחות להגביל, את צריכתם אם אתם נוטים לבעיות גזים ונפיחות. ביניהם: קטניות, כרוב ואפילו משקאות קלים.

התמקדו בעיסוי בטן מרגיע

דרך פשוטה ויעילה נוספת להקלה על גזים ולקדם עיכול היא עיסוי עצמי קבוע של הבטן, תוך שימוש בתנועות מעגליות מהבטן התחתונה כלפי מעלה.

פעילות גופנית, בעלת ברית חיונית לעיכול

תרגול פעילות גופנית סדירה לא רק עוזר לשמור על משקל טוב, אלא גם עוזר להמריץ את המעבר ולהימנע מבעיות עיכול כמו עצירות או הצטברות גזים שמטרתם להכביד את הקיבה.

כדי ללכת רחוק יותר: מיצים משלשלים לקידום המעבר

במקרה של אי נוחות מתמשכת, אל תהססו לנסות כמה מיצי משלשלים טבעיים כדי להקל על העיכול ולפתור את המעי. המיצים של שזיפים מיובשים, תאנים, תפוחים ואפילו ריבס משפיעים על הגוף שלנו ויכולים לעזור להחזיר את תחושת הקלילות.

ישנם מספר פתרונות טבעיים למניעה וטיפול בבעיות גזים ונפיחות לבטן קלה יותר. אל תהסס לבדוק את אלה שמעניינים אותך כדי למצוא את המתאימים ביותר לארגון שלך.

ברוך הבא » Blog » איך להיפטר מגזים באופן טבעי לבטן קלה יותר?